יום שני, 23 באפריל 2018

האדמו"ר מגור מעורר את חסידיו: "הלוקח ספר, יחזירהו למקומו"



רגע לפני המראתו לדאבוס שבשווייץ, הותיר אחריו כ"ק האדמו"ר מגור מספר תקנות פשוטות לכל באי בתי המדרש של החסידות, באמצעותן מבקש האדמ"ר מחסידיו לנהוג בבתי הכנסת בכבוד הראוי.
מהכוס המשומשת, ועד לספר שהשימוש בו הסתיים. וגם: כיצד יש לדבר עם הזולת בבית הכנסת.
כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א המריא אמש (ראשון) יחד עם פמלייתו לשווייץ, שם צפוי להשתתף בוועידה היוקרתית של 'איחוד מוסדות גור', שתיערך בעיר דאבוס שבמזרח המדינה.
לקראת נסיעתו נתלו מודעות בבתי הכנסת של החסידות המכילות שלושה סעיפים, שבהם מבקש האדמו"ר מחסידיו לנהוג בבתי הכנסת של החסידות בכבוד הראוי.
כתב JDN נתקל בדרכו במודעה וסעיפיה, ונפעם לגלות כי חלק מן ההוראות המופיעות בה הן כאלה ששמורות לכל היותר לגבאי בית הכנסת, שסידור המקום נתון באחריותו.
אולם לא הופתע, שכן זוהי דרכו המיוחדת של האדמו"ר, שכהרגלו מעורר את חסידיו בדברים הצריכים חיזוק, ולו הפשוטים ביותר.
ואלה הן ההוראות, עליהן חתום המשב"ק (המשמש בקודש), הרה"ח רבי מנדל בינקה שליט"א, ואותן ביקש האדמו"ר לפרסם בכל בתי הכנסת של החסידות.
***
א. להיזהר בכבוד ספרי הקודש. הלוקח ספר ללמוד או להתפלל יחזירנו בסיימו לארון הספרים, ובזאת הוא מכבד את הספרים הקדושים ועוד מרבה תורה, על ידי שמסייע בידי אחרים, שלא יצטרכו לבטל זמנם בחיפוש אחריהם.
ב. השותה משקה כל שהוא מתבקש בגמר השתייה להניח את הכוס המשומשת בסל המיועד לכך ולא להשאיר על השולחן ובפרט לא להניחו במקום אחר.
ג. מכלל מקום מקדש מעט לנהוג בו כבוד, לדבר בנחת עם הזולת, לשמוע בקול הממונים על הסדר גם בזמנים שבהם מתאספים רבים, כן ירבו והמקום דחוק - לנהוג בעין טובה עם כל אחד, והוא עצמו נשכר, כי מן השמים מתנהגים עמו כך.
בכל אלו הדברים יש להתחזק ולהתמיד תמיד".

קרדיט: בנצי מילר - אתר החדשות jdn




אין תגובות: