יום חמישי, 31 בינואר 2013

למעלה מ-3 שבועות חלפו מאז קריסת העצים ועדיין לא נמצאו הזמן והדרך לפנותם

 
העתק מכתב שנשלח על ידי למר ניר ברקת ולחבריו במועצת העיר. עד כה לא התקבלה כל תגובה. גם לא נרשמה שום תזוזה. (מלבד תגובה זו שהתקבלה אצלי ממש עתה בתיבת הדואר):

"ישעיהו, שלום. ישבתי עם רה"ע בענין ותוך שבוע יאספו את כל גדמי העצים שנכרתו מפגעי השלג. בתודה, ישראל קלרמן. חבר הנהלת מועצת העיר".

למען ההגינות, אוסיף, כי עתה נודע לי מפי 'מקורבים למסדרונות העיריה', כי עובדי אגף התברואה מנהלים מזה מספר שבועות 'שביתה אילטקית' - מה שמוגדר כהתנהלות לפי הספר, מבלי לבצע את עבודתם ביתר התלהבות. ראש העיר מנהל מולם משא ומתן עיקש, תוך בחינת אפשרויות להפעלת קבלנים חיצוניים לביצוע העבודה המוטלת על עובדי האגף.
אם אכן כנים הדברים, הרי שהם מספקים הסבר חלקי למצב המתמשך והבלתי נסבל השורר ברחובות העיר.
 ***
 
בס"ד
מוצאי שבת ט"ו בשבט  26 ינואר 2013 (יום שליחת המכתב, מאז חלפו חמישה ימים נוספים ושינוי אין)
 
למר ניר ברקת ראש עירית ירושלים
שלום וברכה
הרשה לי להביע בשורות הבאות את התחושה המשותפת לרבים מתושבי שכונתי.
למיטב זכרוני חלפו מאז הסופה שפקדה את אזורנו וגרמה לקריסת עצים רבים כשבועיים וחצי, זמן רב מדי בכדי שהסבלנות שבה התאזרנו מאז תחלוף לה.
אני, יחד עם תושבים רבים, שכנים ומכרים, חולפים שוב ושוב ברחובות השכונה, מעיפים מבט אל צידיהם, מבקשים לראות אם משהו השתנה מאז, ונוכחים לדעת כי גם אם כן, אזי שלא הרבה. רחובות השכונה, רובם ככולם, מכוסים עדיין בפסולת עצים - אותם שלא צלחו את הסופה.
כאזרחים שאיכפת להם כיצד נראית שכונתם, ואף משלמים עבור כך תבין ותקילין מידי חודש בחודשו, מתקשים אנו להבין כיצד זה בעיר כה גדולה, בירתה של מדינתנו, המתיימרת להתעטר בכתר הנקיות והיופי, יכולים רחובותיה להידמות כשבילי כפר נידח באחד ממחוזותיו של העולם השלישי.
הנני משמש כפה לתושבים רבים, ושואל: האם שבועיים וחצי אינם מספיקים דיים, על מנת להחזיר את המצב לקדמותו (לפחות)? האם עיר כה גדולה אינה ערוכה להתנהל בעיתות חירום - לגייס כח אדם מספיק על מנת לטפל במפגעים בפרק זמן כה ארוך.
אין לי ספק כי ידיהם של אנשי מחלקות הנקיון והתברואה עמוסות עבודה, אולם, בכל זאת, האם לא ניתן לגייס כמה משאיות מקבלן חיצוני בתוספת כמה עובדים, על מנת לסלק את הפסולת המונחת בכל חלקי השכונה (ושכונות נוספות)?
***
כראש העיר וכמי שמצבה אמור להטריד את מנוחתו, ארשה לי להביע את תחושותיהם של רבים מתושבי שכונתנו:
אנו סבורים כי שכונתנו גדולה דיה מכדי שניתן יהיה להתעלם ממצב הנקיון השורר בה.
לא נעים לומר, אך אם עד לא מזמן, נהגתי בכל עת שסרתי לבקר בעיר החרדית הגדולה בני ברק, ולהביט עליה מלמעלה למטה, הרי שהמצב עתה הפוך לחלוטין. השינוי הדרסטי שהתחולל בעיר בתחום זה לפחות, כפי שנראה בעיני המבקר בה לעיתים תכופות, פשוט מעורר קנאה.
*** 
אינני בא לקנטר, גם איני מנסה לפגוע ביוקרתו של איש. בסך הכל אני מבקש: קצת תרבות. אם אינני נמנה על צרכני אירועי התרבות השונים של העיר, איני נוטל חלק במופעי בידור וזמר. לכל הפחות אהנה מסביבה נקיה ואנושית.
הנני סבור כי מעט מאד נעשה בתחום זה בשכונתנו, ולא רק בימי סופה וסערה. מצב הנקיון זוכה כאן לציון גרוע ביותר גם בימים של שגרה.
נדמה כי הגיע הזמן לחולל שינוי. לצערי זמני אינו מאפשר לי להקדיש זמן רב מדי לענין זה הניצב גבוה בסולם העדיפויות. אולם, סאת הסבל הולכת ומתמלאת, ותקוותי, כי לא ירחק היום שבו זעקת ציבור תשובי השכונה תהדהד היטב בחוצות העיר ובמסדרונות העיריה.
בכבוד רב
בתקוה לשינוי מבורך
 

אין תגובות: